Monday, March 13, 2017

Sayang Allah

๐Ÿ‘ท *Ketika kita sakit....*
*Allah tarik 3 perkara:*
๐Ÿ˜ช Allah tarik *keceriaan wajah kita.*
๐Ÿ˜ช Allah tarik *selera makan kita.*
๐Ÿ‘ Allah tarik *dosa kita.*
๐Ÿ’ *Apabila sudah sembuh,* *Allah hantar 2 benda aje:*
๐Ÿ’ ๐Ÿ˜ƒ Allah hantar balik *keceriaan wajah kita.*
๐Ÿ’ ๐Ÿ˜ƒ Allah hantar balik *selera makan kita.*
๐Ÿ’ ๐Ÿ‘Œ Tp *Allah TAK HANTAR BALIK dosa kita..*
๐ŸŒ™ ๐ŸŒ™ Allahuakhbar *sayangnya Allah pada kita๐ŸŒน ๐ŸŒน ๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜Š ๐Ÿ‘*  
Sebarkan jika anda yang terbaek
*MENGELUH.*  - Sedikit tazkirah untuk perkongsian:
๐Ÿ˜” Ketika kita mengeluh: *“ishh, aku penat sangat."*
ALLAH menjawab: (ูˆَุฌَุนَู„ْู†َุง ู†َูˆْู…َูƒُู…ْ ุณُุจَุงุชًุง)
“ Dan *KAMI jadikan tidurmu utk istirehat (An Naba' : 9)*
๐Ÿ˜” Ketika kita mengeluh: *“Beratnya dugaan ni, tak sanggup rasanya aku.*
" ALLAH menjawab :
(ู„َุง ูŠُูƒَู„ِّูُ ุงู„ู„َّู‡ُ ู†َูْุณًุง ุฅِู„َّุง ูˆُุณْุนَู‡َุง)
*“ AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupannya.” (Al Baqarah : 286)*
๐Ÿ˜” Ketika kita mengeluh :
*“Serabutnyaa.*
" ALLAH menjawab :
( ุฃَู„َุง ุจِุฐِูƒْุฑِ ุงู„ู„َّู‡ِ ุชَุทْู…َุฆِู†ُّ ุงู„ْู‚ُู„ُูˆุจُ)
*“ Hanya dgn mengingatKU hati akan menjadi tenang” (Ar Ra'd : 28)*
๐Ÿ˜” Ketika kita mengeluh: *“Apa yg aku buat ni semua sia sia.*
" ALLAH menjawab :
(ูَู…َู†ْ ูŠَุนْู…َู„ْ ู…ِุซْู‚َุงู„َ ุฐَุฑَّุฉٍ ุฎَูŠْุฑًุง ูŠَุฑَู‡ُ)
*"Siapa yang mengerjakan kebaikan sebesar biji zarah sekalipun, nescaya ia akan melihat balasannya ”*
(Al Zalzalah : 7)
๐Ÿ˜” Ketika kita mengeluh: “ *takde sorang pun yang nak tolong aku."* ALLAH menjawab:
(ูˆَู‚َุงู„َ ุฑَุจُّูƒُู…ُ ุงุฏْุนُูˆู†ِูŠ ุฃَุณْุชَุฌِุจْ ู„َูƒُู…ْ)
*“ Berdoalah (mintalah) kepadaKU, nescaya Aku kabulkan”*
(Al Ghafir : 60)
๐Ÿ˜” Ketika kita mengeluh : “ *Aku sedih sangat.”* ALLAH menjawab:
( ู„َุง ุชَุญْุฒَู†ْ ุฅِู†َّ ุงู„ู„َّู‡َ ู…َุนَู†َุง ۖ )
*“ Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah beserta kita "* (At Taubah : 40)
*Jangan banyak mengeluh.* ❌๐Ÿ˜” *Banyakkan bersabar* dan *teruskan kehidupan ini dengan taqwa dan tawakkal.*
Semoga menjadi insan yang bertakwa.
Hadapi dengan tenang.☺
Semoga berjaya.๐Ÿ‘
Terdapat dua ✌ jenis manusia :
1. Bila dia baca dan lihat ilmu ini dia abaikan.
2. Bila dia baca sesuatu yang bermanfaat dia sebarkan

No comments:

Post a Comment