Sunday, February 7, 2016

Kenapa LARANGAN tidor selepas waktu Subuh & Asar?

Kenapa LARANGAN tidor selepas waktu Subuh & Asar?
Slps waktu Subuh adalah waktu tahrim yg diharamkan solat2 sunat kerana waktu itu apabila naik sahaja matahari maka matahari itu akan berada diantara DUA TANDUK SYAITAN sehinggalah naiknya segalah.
Maka waktu itu kita hendaklah berlindung drpd sihir2 syaitan yg munkin mengenai kita. Jadi bila ada yg tidor di waktu itu ia akan berada dlm pandangan syaitan.
Saidina Umar mengejutkan anaknya yg sdg tidur di waktu lps Subuh kerana waktu itu waktu malaikat sedang MENGAGIHKAN REZEQI; maka bila seseorg asyik "melayan" tidornya maka rezeqinya yg halal dan berkat pada hari itu telah hilang kerana terlepas menunggu kedatangan rezeqi agihan malaikat; bagaimana kalau setiap hari amalan tidornya selepas Subuh berterusan....? Hidup boleh, ada, tetapi tiada KEBERKATAN.
Nabi saw ketika mengejutkan anaknya Fatimah yg dilihatnya sdg berbaring selepas sokat Subuh "bahawa waktu agihan rezeqi adalah antara selepas Solat Subuh hingga masuk waktu Zohor" ertinya jgn lalai dan jgn tidor waktu ini - jadi apa nak buat? Perlu banyak berdoa dan ingat pada Allah Tuhan (zikrullah) yg memberi rezeqi.
Maka sesiapa sahaja yg menjaga waktu2 ini dgn amal soleh (BUKAN TIDOR) maka berbahagialah hidup mereka kerana mendapat rezeqi yg HALALAN THOYYIBA & BAROKAH!
KENAPA KAMU TIDAK MAU MENCUBA MENJAGA WAKTU INI SELAMA BEBERAPA MINGGU (MALAHAN SEPANJANG HIDUP MU) DGN IKHLAS? LIHATLAH NANTI AKAN REZEQI YG AKAN ALLAH ANUGERAHKAN KPD MU!.
MAKA IKUTILAH DGN MEMBACA SURAH AL-WAQIAH  & DOANYA JIKA KAMU PUNYA MASA.....SUBHANALLAH!
Dan berkata Ibnu Qayyum org2 yg tidor ini akan mewarisi penyakit muka sembab, mata sembab (cuba perhati org yg bangun lambat subuh hingga matahari naik & org yg tidor slps Subuh akan MUKA mereka), radang paru2 dan pelbagai penyakit buruk.
Dan satu waktu lagi dilarang tidor ialah waktu selepas Solat Asar kerana waktu itu matahari sdg turun dan berada diantara dua tanduk syaitan. Maka waktu2 ini manusia harus mempersiapkan ruh dan jasad mereka dgn amalan2 soleh memohon perlindungan dari Allah agar tidak terkena PANCARAN sihir2 dari Iblis dan kuncu2nya yg akan MEMBELOKKAN diri mereka menjadi manusia KUFUR kpd Allah.
Maka jika yg bersolat selain solat wajib maka hukumnya haram.
Nabi menyebutkan tidor selepas waktu Asar akan menyebabkan HILANG AQALNYA. Dan jgn mengeji dan mencaci sekiranya perkara ini berlaku krn salah diri sendiri jika jadi GILA; bagai2 gila.....gila dunia, gila.....gila. ......
Islam itu indah....mengajar, mendidik umatnya dgn perkara2 yg baik agar menjadi mulia. Manusia yg jadi HINA bila mereka menolak Islam dan mengambil AQAL & NAFSU mereka menjadi Tuhan.
Mereka hanya membaca peringatan2 ini dgn prejudice dan penuh keraguan, ejekan (kerana kedunguan) dgn mengatakan "mereka tak termasuk dlm gulungan itu" kononnya kerana mereka masih dpt rezeqi dari tuhan mereka NAMUN dlm yg sama masih taat kpd AQAL dan bisikan2 iblis dan syaitan yg kuat mempengaruhi dan menguasai HATI mereka.
Mereka2 jenis ini SUSAH & SUKAR utk berubah kerana mereka mendapat LAYANAN istimewa dari nafsu dan iblis yg membuai-buaikan ANGAN2 & KHAYALAN FANTASI (kekayaan, harta, wang ringgit, projek2.....) serta FATAMORGANA indah yg sebenarnya palsu semata2 kerana BERCANGGAH dgn ajaran Nabi Muhammad saw.

No comments:

Post a Comment